Afgangsprojekt i Kina 2006

I foråret 2006 befinder jeg mig i Kina hvor jeg skal skrive mit afgangsprojekt på Shandong Jiaotong University i Jinan. Denne side er lavet for at fortælle familie og venner om dette ophold og mine oplevelser. I Kina er blogspot censureret og jeg kan ikke selv se denne hjemmeside, undlad derfor at skrive kommentarer, skriv istedet til mig på soerensen_christina@hotmail.com

fredag, februar 24, 2006

Området vi bor i

Området vi bor i er fyldt med gadekøkkener som dette. Lige i starten var der ikke så mange, men efterhånden som vejret er blevet mildere og vi kommer tættere på afslutningen af ferien springer de frem over det hele! Maden koster typisk mellem 2 og 5 yuan og smager faktisk godt de fleste steder. Man kan få alt fra Nudler til barbeque til supper. Der er sindsygt meget handel og liv i gaden, alt lige fra tøjbutikker til møbel-forretninger midt på gaden.
Og det er rigtig hyggeligt og når først træerne springer ud tror jeg det bliver vildt lækkert!
Der er også kommet pool-borde ud på gaden og stå lige overfor hvor vi bor! Superhyggeligt, men vi har ikke prøvet dem endnu...
Nå, men man skal ned af gaden her til venstre for at komme til vores blok.
Det er en rigtig hyggelig gade og man kan købe næsten alt...




Så drejer man til højre nede af næste billede, nu er vi inde i vores område. Man skal igennem en port hvor der sidder en portner for at komme ind. Om aftenen er der så lukket lidt af...

Alle de andre blokke der er herinde ved jeg ikke rigtig hvem der bor i... I vores blok bor de udenlandske undervisere på universitetet og så nogle udenlandske studerende.

Så drejer man til højre ned her....

Og så til venstre. Vi bor nede i hjørnet til højre. Op på 5. sal så er du der!

Nu kender I mit område og vejen hjem til mig...

Jeg giver kaffe?!?